Kategorie
Tagi
W jakich dyscyplinach sportowych beta-alanina będzie mieć najlepsze efekty? 0

W poprzednim artykule poruszyłem nieco kwestię stosunkowo świeżego odkrycia rynku suplementacyjnego jakim jest beta alanina – jeden z podstawowych składowych karnozyny – głównego buforu mięśniowego zapewniającego mu optymalne pH do efektywnej pracy. Wiemy już czym jest karnozyna i dlaczego suplementujemy właśnie beta alaninę podczas gdy w skład buforującego di peptydu wchodzi jeszcze jeden z aminokwasów, nadszedł czas na informacje zdecydowanie bardziej praktyczne – kto osiągnie realny efekt stosując beta alaninę, jakie powinny być dawki i jak długo należy ją przyjmować?

czytaj całość »
Regeneracyjne trio – potas, magnez i witamina B6 0

Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że witaminy i minerały - dostarczane w odpowiednich ilościach – warunkują funkcjonalność organizmu, zdrowie oraz jego ogólną kondycję psycho-fizyczną. Umożliwiają zatem utrzymanie optymalnej kondycji zdrowotnej, a dzięki temu stwarzają idealne warunki do rozwoju na tle sportowym. Mało tego, nie tylko są w stanie wpłynąć na poprawę parametrów fizycznych, ale również utrzymanie formy fizycznej w trudniejszych dla nas okresach. Do ciekawszych i zarazem bardziej istotnych elementów zaliczamy magnez, potas oraz witaminę B6. Jak działają na organizm i dlaczego są dla nas aż tak ważne?

czytaj całość »
Beta alanina i jej zastosowania 0

Środek o którym stosunkowo głośno od lat, który to jednak dopiero od niedawna został doceniony i uznany za bezsprzecznie godny włączenia w kanony podstawowej suplementacji sportowca (czyli włączony do grup A komisji sportowych zajmujących się opiniowaniem użyteczności suplementów i ich wpływu na formę sportową na podstawie dostępnych wyników badań naukowych). Czym jest? Po co ją stosować i czego się po niej spodziewać? Czy parestezje, czyli uczucie mrówek wędrujących pod naszą skóra po zażyciu są dowodem na jej silniejsze działanie? Na te i parę innych pytań postaram się odpowiedzieć w cyklu tekstów.

czytaj całość »
Karnozyna – co to jest i jak wspomaga organizm? 0

Karnozyna (beta-alanyl-L-histydyna) jest powstającym wewnątrz organizmu dipeptydem, syntetyzowanym z β-alaniny i L-histydyny w reakcji katalizowanej przez syntetazę karnozynową z udziałem ATP. Związek ten znajduje się w całym organizmie, a szczególnie w miejscach, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na energię, m.in.: w mózgu, sercu i mięśniach szkieletowych

czytaj całość »
Gruby grubas początek, czyli krótki opis dni walki z dietą i treningiem 0

Kolejne sekundy, minuty, godziny, dni, tygodnie, miesiące, w końcu lata. Niezrealizowanych planów, nieosiągniętych celów, niedoścignionych marzeń. Tylko dlaczego? Przecież to takie proste! Wystarczy chcieć. Niezupełnie... Jeżeli za chęciami, nie idzie jakiekolwiek działanie to nic z tego nie będzie. Na samym wstępnie zamieniamy kołczingowe: wystarczy chcieć, na życiowe: wystarczy działać! Ponieważ, aby coś zrobić, trzeba być człowiekiem czynu, a nie tylko mowy. 

czytaj całość »
ŻANETA SZLĘZAK VLOG BIKINI BODY- TRENING PLECÓW #4 0

Na oficjalnym kanale YouTubie marki Activlab pojawił już się nowy, czwarty odcinek z serii Bikini Body. W kolejnej części nasza Ambasadorka- Żaneta Szlęzak pokazuje trening skupiający się na mięśniach pleców. „Pamiętajcie, że partia ta odgrywa w ciele człowieka bardzo ważną rolę: stabilizuje ona całe nasze ciało oraz wzmacnia nasz kręgosłup”.

czytaj całość »
PROTEINY Z ŻYWNOŚCI KONWENCJONALNEJ I SUPLEMENTÓW – ILE GRAMÓW BIAŁKA W POSIŁKU I SKĄD JE POZYSKAĆ – CZĘŚĆ II- PROPOZYCJE POSIŁKÓW 0

Dzisiejszy tekst będzie kontynuacją, a zarazem pewnym podsumowaniem, cyklu artykułów traktujących o proteinach. Żywię nadzieję, że udało mi się przekazać Wam najistotniejsze informacje, zarówno o żywności konwencjonalnej jak i suplementach. Wszystkich spóźnialskich zapraszam do lektury napisanych wcześniej tekstów.

czytaj całość »
Proteiny z żywności konwencjonalnej i suplementów – ile gramów białka w posiłku i skąd je pozyskać – część I 0

Pozostając w temacie protein, kontynuując dyskusję na temat zapotrzebowania białkowego sportowców, jednak kontekst nieco poszerzając chciałbym w dzisiejszym i przyszłym tekście przedłożyć Wam nieco informacji w kwestii porcjowania białka na przestrzeni dnia, a także zaproponować przykładowe posiłki w proteiny obfitujące.

czytaj całość »
PROGRAM TRENINGOWY SMOLOV JR. CZĘŚĆ 3 0

Więcej sprzętu niż talentu. Postawa, którą cechuje przerost formy nad treścią. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego programu, oraz uzupełnienia, w celu stworzenia kompletnego planu treningowego. Dobrze rozpisany Smolov Jr. realizuje oba założenia w całości. Jednak nawet najlepszy plan, z uzupełnieniem, wymaga odpowiedniej regeneracji i wyposażenia. Oczywiście w granicach rozsądku. Chociaż ciężko sobie wyobrazić, przy programie takim jak Smolov Jr. przerost formy nad treścią, to z doświadczenia wiem, że wszystko jest możliwe.

czytaj całość »
PROGRAM TRENINGOWY SMOLOV JR. część 2 0

Realizacja celu wymaga planu. Jeżeli chcesz być dobry w przysiadzie, musisz robić przysiady. Jeżeli chcesz być dobry w wyciskaniu leżąc, musisz robić wyciskanie leżąc. Nic skomplikowanego, zwłaszcza jeśli dysponuje się planem takim jak Smolov Jr. To zrozumiałe, a nawet oczywiste. Jednak każdy, nawet najlepszy program wymaga uzupełnienia. W końcu jesteśmy tak silni, jak nasze najsłabsze ogniwo, dlatego ważne jest aby, mimo realizacji danego celu, do treningu podchodzić całościowo. Przedstawię kilka sposobów i możliwości na stworzenie z programu Smolov Jr. kompletnego planu treningowego, bazując na schematach popularnych systemów treningowych, takich jak full body workout, czy push/pull, oraz na rozpisce trójbojowej mojego autorstwa.

czytaj całość »
Wysokobiałkowy omlet z linii I'm Fit z fit nutellą i malinami 0

Co powiecie na kolejną, równie apetyczną propozycję kulinarną z wysokobiałkowym omletem z linii I’m Fit? Na naszym kanale YouTube jest już dostępny przepis jak przygotować wysokobiałkowy omlet z fit nutellą i malinami. Polecamy, szczególnie jako pełnowartościowy, śniadaniowy posiłek. Zobaczcie, jak prosto go przyrządzić:

czytaj całość »
Proteiny z żywności konwencjonalnej i suplementów- ile tak naprawdę potrzebują sportowcy dyscyplin siłowych i sylwetkowych? 0

Poprzednie teksty poświęciłem bardziej ogólnym zagadnieniom protein. W pierwszym z nich postarałem się odpowiedzieć na parę problematycznych pytań często krążących po sieci i zadawanych w siłownianej szatni – jakim cudem środek spożywczy może zawierać >100g białka w 100g produktu, dlaczego często suma aminokwasów po analizie aminogramu nie współgra z ilością białka podawaną w tabeli wartości, a także jakie jest podstawowe zadanie białka w organizmie sportowca (i nie tylko), po więcej informacji w tym temacie zapraszam do lektury tutaj. Drugi natomiast przedstawiał podział protein, ich główne źródła, a także zapotrzebowanie u różnych grup ludności. Zahaczał także o kwestię konieczności bilansowania białek na dietach roślinnych – dociekliwych również zapraszam tutaj.Dzisiejszy tekst chciałbym zawęzić do dziedziny sportów siłowych i sylwetkowych – wspomnieć z czego wynika dyferencjał zaleceń w podaży protein, jak kształtowało się „sportowe podejście” do białka i ile realnie powinniśmy go spożywać by osiągać maksymalny progress w rozwoju umięśnienia.

czytaj całość »
Emil Kaleński Vlog #3 0

Na kanale YouTube Activlab jest już dostępny trzeci odcinek vloga z cyklu przygotowań do przyszłego sezonu-naszego Ambasadora- Emila Kaleńskiego. W materiale zobaczycie jak wygląda i jak prawidłowo wykonywać trening barków i tricepsów. Ponadto Emil przeprowadza wywiad z trenerem personalnym- Norbertem Tymczakiem. Potężna dawka wiedzy i motywacji! Zapraszamy!

czytaj całość »
Wysokobiałkowy omlet z linii I'm Fit z pastą łososiową 0

Koniecznie zobaczcie nasz nowy cykl z przepisami kulinarnymi, w których kluczową bazą są produkty z linii I’m Fit. I’m Fit to autorska linia produktów marki Activlab dla osób aktywnych, uprawiających sport, uczęszczających na siłownię, dbających o zdrową i szczupłą sylwetkę. W skład linii I’m Fit wchodzi dziewięć produktów wysokobiałkowych charakteryzujących się niską zawartością cukru, wysoką zawartością błonnika, bez tłuszczu, bez aspartamów, w wygodnych saszetkach.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl